COVID-19 Update

Dear customers, we would like to inform you that due to the current situation concerning the novel corona virus, exit restrictions have been imposed in Austria. For this reason we kindly ask you to send all requests in written form to [email protected]. Of course, you are still welcome to use the various contact forms on our website and place orders online in our webshop. We ask for your patience in case we are not able to process your requests at the usual speed - due to legal regulations, companies in Austria are currently only able to operate at reduced capacity. However, we would like to assure you that Universal Edition will continue to look after its customers in times like these. Best regards, your Universal Edition team.

François Borne: Fantaisie brillante sur l'opéra „Carmen“ – Scène aus der Oper „Giralda“ von Adolphe Adam

  • for flute and piano
  • Instrumentation details:
    flute
    piano
  • Composer: François Borne
  • Editor: Henrik Wiese
  • Table of contents:
    Fantaisie brillante sur l’opéra Carmen
    Scène aus der Oper Giralda (von Adolphe Adam)
Web Cover

Printed product

François Borne: Fantaisie brillante sur l'opéra „Carmen“ – Scène from the opera „Giralda“ by Adolphe Adam for flute and piano | UE36761

Henrik Wiese presents

  • Edition type: sheet music
  • Series: The Flute Collection
  • Grade: 7-8
  • Edition info: Finalist "The National Flute Association Award" 2017
  • Format: 23.2 × 30.5 cm
  • ISBN: 978-3-7024-7456-0
  • ISMN: 979-0-008-08785-1
€22.95
Product available

Description

In this edition of the “Flute Collection” Henrik Wiese, principal flutist with the Bavarian Radio Symphony Orchestra, presents two works by French composer and flutist François Borne (1840-1920), arranged for flute and piano:
“Fantaisie brillante” on themes from the opera Carmen by George Bizet and the first-ever edition of “Scène” from Adolphe Adam’s opera Giralda.

Sample Pages

Contents

  • Fantaisie brillante sur l’opéra Carmen
  • Scène aus der Oper Giralda (von Adolphe Adam)

Reviews

(...) Die Ausgabe erfreut mit editorischer Sorgfalt und ausführlichem Vorwort; Abweichungen von der Erstausgabe der Carmen-Fantasie bei Choudens (1880) sind im Kritischen Bericht mitgeteilt. Der Notentext wurde neu gesetzt, um die zur Orientierung dienenden Gesangstexte unterbringen zu können. Sie sind eine willkommene Interpretationshilfe, gerade auch bei der Gesangsszene der Giralda aus Adams nach ihrer Uraufführung über längere Zeit sehr erfolgreich aufgeführten opéra comique.
Tibia Nr. 1, 2018 (Ursula Pešek)

(...) Die Edition ist allgemein auf bestechend hohem Niveau: Erläuterungen, kritischer Bericht, Themen- und Textbezüge zu den Bühnenwerken, musikgeschichtlicher Hintergrund – es bleiben keine Wünsche offen.
Flöte aktuell Nr. 4, 2017 (Claudia Wälder-Jene)

Previously Viewed Works

No previously viewed works