Johannes Brahms: Ungarische Tänze

  • WoO1 / McCorkle
  • for piano for 2 hands
  • Instrumentation details:
    piano
  • Composer: Johannes Brahms
  • Editor: Ernst Herttrich
  • Fingering: Peter Roggenkamp
  • Table of contents:
    Brahms, Johannes: Erstes Heft 1. - 5.
    Brahms, Johannes: Zweites Heft 6. - 10.
Web Cover

Printed product

Johannes Brahms: Hungarian Dances for piano - WoO1 McCorkle | UT50180

  • Edition type: urtext edition
  • Series: Wiener Urtext Edition
  • Grade: 7-8
  • Edition info: Editor: Ernst Herttrich Fingerings and Notes on Interpretation: Peter Roggenkamp
  • Format: 23.1 × 30.3 cm
  • ISBN: 978-3-85055-563-0
  • ISMN: 979-0-50057-197-1
€15.50
Product available

Description

The Hungarian Dances were published in three different, yet authentic versions during the composers lifetime: (1) all 21 dances arranged for piano duet, (2) nos. 1-10 also for solo piano and (3) nos.1, 3 and 10 as orchestral arrangements. Now the Wiener Urtext Edition presents both the piano versions (for 2 and for 4 hands) in new editions and the piano duet version appears here for the first time in the form of a score, i.e. primo and secondo are set as pairs on one page and not, as usual, separated on facing pages. This layout mirrors that of Brahms surviving autograph of versions 1 and 2 but, additionally, offers significant advantages for study and performance: clearer presentation of the entire composition, easier orientation, no more frantic counting during rests in one part, thanks to the easy legibility of the portrait-format music both players can be more in tune with each other.

Sample Pages

Contents

  • Brahms, Johannes: Erstes Heft 1. - 5.
  • Brahms, Johannes: Zweites Heft 6. - 10.

Reviews

Wieder einmal eine Urtext-Ausgabe aus Wien, an der es nichts zu beanstanden gibt: Ernst Herttrich hat sorgfältige Arbeit geleistet und die beliebten Ungarischen Tänze (in originalen Fassung für vier Hände) auf UT-Format gebracht, das heißt, alle wichtigen Quellen zu Rate gezogen (in diesem Fall die Autografen und den von Brahms redigierten Erstdruck) und einige wohlmeinende Änderungen, die andere Herausgeber anzubringen müssen meinten, rückgängig gemacht: Die eine oder andere Stelle ist so, wie sie ursprünglich von Brahms konzipiert worden war, sogar leichter zu spielen. Peter Roggenkamps Fingersatz und die bei UT fast schon obligatorischen Hinweise zur Interpretation sind sinnvoll und kenntnisreich und erleichtern auch dem Amateur den Zugang zu diesem Werk. (…) Piano News, 3/2002

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