Kurt Weill: The Threepenny Opera

  • Play with music (1928)
  • based on the text of the Kurt Weill Edition
  • 0 0 0 0 - 0 1 1 0 - sop.sax(Bb), alto sax(Eb), bar.sax(Eb), t.sax(Bb), bjo, harm, timp
  • Duration: music: 55'
  • Instrumentation details:
    alto saxophone in Eb (+fl
    picc
    cl(Bb)
    sop.sax(Bb)
    bar.sax(Eb))
    tenor saxophone in Bb (+cl(Bb)
    bsn
    sop.sax(Bb))
    trumpet in C
    trombone (+cb)
    banjo (+band
    vc
    guit
    hawaii guit
    mand)
    timpani (+perc)
    harmonium (+pno
    cel)
  • Roles: Jonathan Jeremiah Peachum, head of a gang of beggars Mrs. Peachum Polly Peachum, their daughter Macheath, head of a gang of crooks Brown, Chief of London Police Lucy, his daughter Macheath's gang, street bandits: Walt Dreary, Crook Finger Jack, Matt of the Mint, Sawtooth Bob, Ed, Jimmy Filch, one of Peachum's beggars Jenny Diver, a whore Smith, a police constable Reverend Kimball Beggars, Whores (Dolly, Betty, Vixer, Molly, and others), Policemen
  • Composer: Kurt Weill
  • Librettist: Bertolt Brecht
  • Writer of pre-existing text: John Gay
  • Piano reduction: Kurt WeillNorbert Gingold
  • Editor: Edward HarshStephen Hinton
  • Text author: François VillonJoseph Rudyard Kipling
  • Translator: Michael FeingoldElisabeth HauptmannKarl Anton Klammer
  • Table of contents:
    1. Ouvertüre
    Vorspiel: 2. Die Moritat von Mackie Messer
    1. Akt, 1. Bild: 3. Morgenchoral des Peachum
    4. Anstatt daß-Song
    2. Bild: 5a. Hochzeitslied (unbegleitet)
    5b. Hochzeitslied (unbegleitet)
    6. Seeräuberjenny
    A6. Seeräuberjenny (zusätzliche Strophe)
    7. Kanonensong
    5c. Hochzeitslied
    8. Liebeslied
    3. Bild: 9. Barbarasong
    10. Erstes Dreigroschenfinale 10. Erstes Dreigroschenfinale
    2. Akt, 4. Bild: 11. Melodram
    A11. Pollys Lied
    Ax1. Die Ballade von der sexuellen Hörigkeit
    5. Bild: 12. Zuhälterballade
    A12. Zuhälterballade (zusätzliche Strophe)
    6. Bild: 13. Ballade vom angenehmen Leben
    14. Eifersuchtsduett
    A14. Eifersuchtsduett (zusätzliche Strophe)
    15. Zweites Dreigroschenfinale
    3. Akt, 7. Bild: 16a. Lied von der Unzulänglichkeit menschlichen Strebens
    16b. Reminiszenz
    17. Salomonsong
    A17. Salomonsong (zusätzliche Strophe)
    8. Bild: 18a. Ruf aus der Gruft
    18b. Ruf aus der Gruft (zweite Strophe)
    19. Grabschrift
    19a. Gang zum Galgen
    20. Drittes Dreigroschenfinale
    Appendices: A2a. Moritat als Motiv
    A2b. Moritat als Walzer
    A7a. Kanonensong für Orchester
    A8a. Liebeslied für Orchester
    A12a. Zuhälterballade für Orchester
    Ax2. Arie der Lucy (gestrichen, nicht orchestriert)
  • Remarks: based on the text of the critically edited full score, Kurt Weill Edition, Ser. I, Vol. 5
Web Cover

Printed product

Kurt Weill: The Threepenny Opera  | UE31544

A play with music based on "The Beggar's Opera" by John Gay

  • Edition type: piano reduction
  • Languages: German | English
  • Edition info: According to the text of The Kurt Weill Edition.
  • Format: 23.2 × 30.5 cm
  • ISBN: 978-3-7024-2595-1
  • ISMN: 979-0-008-06358-9
€57.50
Product available

Description

This new edition of the piano-vocal score of "Die Dreigroschenoper" is based on the critical edition of the work, edited by Stephen Hinton and Edward Harsh and published in 2000 as Series I, Volume 5 of the Kurt Weill Edition. (…) The publication of this vocal score, intended to be used with the 1928 libretto and the critical edition of the full score (and orchestra parts derived therefrom), will provide performers with all relevant musical material.

Sample Pages

Contents

  • 1. Ouvertüre
  • Vorspiel: 2. Die Moritat von Mackie Messer
  • 1. Akt, 1. Bild: 3. Morgenchoral des Peachum
  • 4. Anstatt daß-Song
  • 2. Bild: 5a. Hochzeitslied (unbegleitet)
  • 5b. Hochzeitslied (unbegleitet)
  • 6. Seeräuberjenny
  • A6. Seeräuberjenny (zusätzliche Strophe)
  • 7. Kanonensong
  • 5c. Hochzeitslied
  • 8. Liebeslied
  • 3. Bild: 9. Barbarasong
  • 10. Erstes Dreigroschenfinale 10. Erstes Dreigroschenfinale
  • 2. Akt, 4. Bild: 11. Melodram
  • A11. Pollys Lied
  • Ax1. Die Ballade von der sexuellen Hörigkeit
  • 5. Bild: 12. Zuhälterballade
  • A12. Zuhälterballade (zusätzliche Strophe)
  • 6. Bild: 13. Ballade vom angenehmen Leben
  • 14. Eifersuchtsduett
  • A14. Eifersuchtsduett (zusätzliche Strophe)
  • 15. Zweites Dreigroschenfinale
  • 3. Akt, 7. Bild: 16a. Lied von der Unzulänglichkeit menschlichen Strebens
  • 16b. Reminiszenz
  • 17. Salomonsong
  • A17. Salomonsong (zusätzliche Strophe)
  • 8. Bild: 18a. Ruf aus der Gruft
  • 18b. Ruf aus der Gruft (zweite Strophe)
  • 19. Grabschrift
  • 19a. Gang zum Galgen
  • 20. Drittes Dreigroschenfinale
  • Appendices: A2a. Moritat als Motiv
  • A2b. Moritat als Walzer
  • A7a. Kanonensong für Orchester
  • A8a. Liebeslied für Orchester
  • A12a. Zuhälterballade für Orchester
  • Ax2. Arie der Lucy (gestrichen, nicht orchestriert)

Previously Viewed Works

No previously viewed works