Kurt Weill: The Threepenny Opera

  • Play with music (1928)
  • based on the text of the Kurt Weill Edition
  • 0 0 0 0 - 0 1 1 0 - sop.sax(Bb), alto sax(Eb), bar.sax(Eb), t.sax(Bb), bjo, harm, timp
  • Duration: music: 55'
  • Instrumentation details:
    alto saxophone in Eb (+fl
    picc
    cl(Bb)
    sop.sax(Bb)
    bar.sax(Eb))
    tenor saxophone in Bb (+cl(Bb)
    bsn
    sop.sax(Bb))
    trumpet in C
    trombone (+cb)
    banjo (+band
    vc
    guit
    hawaii guit
    mand)
    timpani (+perc)
    harmonium (+pno
    cel)
  • Roles: Jonathan Jeremiah Peachum, head of a gang of beggars Mrs. Peachum Polly Peachum, their daughter Macheath, head of a gang of crooks Brown, Chief of London Police Lucy, his daughter Macheath's gang, street bandits: Walt Dreary, Crook Finger Jack, Matt of the Mint, Sawtooth Bob, Ed, Jimmy Filch, one of Peachum's beggars Jenny Diver, a whore Smith, a police constable Reverend Kimball Beggars, Whores (Dolly, Betty, Vixer, Molly, and others), Policemen
  • Composer: Kurt Weill
  • Librettist: Bertolt Brecht
  • Writer of pre-existing text: John Gay
  • Piano reduction: Kurt WeillNorbert Gingold
  • Editor: Edward HarshStephen Hinton
  • Text author: François VillonJoseph Rudyard Kipling
  • Translator: Michael FeingoldElisabeth HauptmannKarl Anton Klammer
  • Table of contents:
    1. Ouvertüre
    Vorspiel: 2. Die Moritat von Mackie Messer
    1. Akt, 1. Bild: 3. Morgenchoral des Peachum
    4. Anstatt daß-Song
    2. Bild: 5a. Hochzeitslied (unbegleitet)
    5b. Hochzeitslied (unbegleitet)
    6. Seeräuberjenny
    A6. Seeräuberjenny (zusätzliche Strophe)
    7. Kanonensong
    5c. Hochzeitslied
    8. Liebeslied
    3. Bild: 9. Barbarasong
    10. Erstes Dreigroschenfinale 10. Erstes Dreigroschenfinale
    2. Akt, 4. Bild: 11. Melodram
    A11. Pollys Lied
    Ax1. Die Ballade von der sexuellen Hörigkeit
    5. Bild: 12. Zuhälterballade
    A12. Zuhälterballade (zusätzliche Strophe)
    6. Bild: 13. Ballade vom angenehmen Leben
    14. Eifersuchtsduett
    A14. Eifersuchtsduett (zusätzliche Strophe)
    15. Zweites Dreigroschenfinale
    3. Akt, 7. Bild: 16a. Lied von der Unzulänglichkeit menschlichen Strebens
    16b. Reminiszenz
    17. Salomonsong
    A17. Salomonsong (zusätzliche Strophe)
    8. Bild: 18a. Ruf aus der Gruft
    18b. Ruf aus der Gruft (zweite Strophe)
    19. Grabschrift
    19a. Gang zum Galgen
    20. Drittes Dreigroschenfinale
    Appendices: A2a. Moritat als Motiv
    A2b. Moritat als Walzer
    A7a. Kanonensong für Orchester
    A8a. Liebeslied für Orchester
    A12a. Zuhälterballade für Orchester
    Ax2. Arie der Lucy (gestrichen, nicht orchestriert)
  • Remarks: based on the text of the critically edited full score, Kurt Weill Edition, Ser. I, Vol. 5
Web Cover

Printed product

Kurt Weill: Die Dreigroschenoper (The Threepenny Opera) for voices, choir and orchestra | UE32992

A musical piece after "The Beggar's Opera" by John Gay

  • Edition type: study score
  • Languages: German
  • Edition info: Based on the Complete Edition
  • Format: 17.0 × 24.0 cm
  • ISBN: 978-3-7024-3021-4
  • ISMN: 979-0-008-07732-6
€56.50
Product available

Sample Pages

Contents

  • 1. Ouvertüre
  • Vorspiel: 2. Die Moritat von Mackie Messer
  • 1. Akt, 1. Bild: 3. Morgenchoral des Peachum
  • 4. Anstatt daß-Song
  • 2. Bild: 5a. Hochzeitslied (unbegleitet)
  • 5b. Hochzeitslied (unbegleitet)
  • 6. Seeräuberjenny
  • A6. Seeräuberjenny (zusätzliche Strophe)
  • 7. Kanonensong
  • 5c. Hochzeitslied
  • 8. Liebeslied
  • 3. Bild: 9. Barbarasong
  • 10. Erstes Dreigroschenfinale 10. Erstes Dreigroschenfinale
  • 2. Akt, 4. Bild: 11. Melodram
  • A11. Pollys Lied
  • Ax1. Die Ballade von der sexuellen Hörigkeit
  • 5. Bild: 12. Zuhälterballade
  • A12. Zuhälterballade (zusätzliche Strophe)
  • 6. Bild: 13. Ballade vom angenehmen Leben
  • 14. Eifersuchtsduett
  • A14. Eifersuchtsduett (zusätzliche Strophe)
  • 15. Zweites Dreigroschenfinale
  • 3. Akt, 7. Bild: 16a. Lied von der Unzulänglichkeit menschlichen Strebens
  • 16b. Reminiszenz
  • 17. Salomonsong
  • A17. Salomonsong (zusätzliche Strophe)
  • 8. Bild: 18a. Ruf aus der Gruft
  • 18b. Ruf aus der Gruft (zweite Strophe)
  • 19. Grabschrift
  • 19a. Gang zum Galgen
  • 20. Drittes Dreigroschenfinale
  • Appendices: A2a. Moritat als Motiv
  • A2b. Moritat als Walzer
  • A7a. Kanonensong für Orchester
  • A8a. Liebeslied für Orchester
  • A12a. Zuhälterballade für Orchester
  • Ax2. Arie der Lucy (gestrichen, nicht orchestriert)

Audiosamples

Previously Viewed Works

No previously viewed works